השכבות החלשות נשכחו: השדולה למאבק ביוקר המחייה נפתחה בכנסת

    איתי גדסי No Comments on השכבות החלשות נשכחו: השדולה למאבק ביוקר המחייה נפתחה בכנסת

    השדולה למאבק ביוקר המחייה בראשות ח"כ אוריאל בוסו וח"כ מיכאל ביטון, נפתחה היום עם אורחים רבים, חברי כנסת, נציגי ציבור, נציגי בעלי העסקים והעצמאים שבאו לזעוק את זעקת הציבור הרחב

    צילום: פלאש 90
    21:30
    05.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גבורה יהודית בשואה: "העונש על צום כיפור: שבועות של כאבי תופת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) התקיים בכנסת כינוס ההשקה של השדולה למאבק ביוקר המחייה בראשות ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) וח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן). בכינוס לקחו חלק חברי כנסת מכל סיעות הבית ומשתתפים מכובדים רבים ובהם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, נציגי ארגוני חברה אזרחית, ארגוני עצמאיים, פעילים חברתיים ועוד.

    יו"רי השדולה החליטו יחדיו כי הגיעה העת להקמת השדולה, להתחבר ולהתאגד יחדיו חברי קואליציה ואופוזיציה שמכירים ומחויבים לציבור ולמצוקת יוקר המחייה בישראל. המטרה העיקרית בקיום השדולה היא שמירה על הנושא בראש סדר היום הציבורי, קידום פתרונות ומענה לקשיים העולים מן השטח.

    יו"ר משותף לשדולה ח"כ אוריאל בוסו פתח את ישיבת השדולה והציג את מצוקת העם וכפי שהוא רואה את הניתוק המוחלט של הממשלה והסחת הדעת מהמצוקה האמיתית של מוצרי היסוד באמצעות מסיבות עיתונאים ומצגי שווא,. עוד ציין בוסו כי "השדולה כאן נולדה לתת כתף לחלשים לפריפריה וליוקר המחיה. השדולה הולכת לצאת לדרך ארוכה לרדת לשטח לסייר במקומות שהגיעו למצב קריסה נפתח את האוזניים האטומות של כל אותם מקבלי ההחלטות נביא בשורה לפריפריה ולמשפחות המוחלשות שבחברה."

    יו"ר משותף לשדולה ויו"ר וועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון: "המאבק ביוקר המחייה לא נולד היום, וועדת הכלכלה בראשותי מלווה את המצוקה הזו של הציבור הישראלי מיום הקמתה ובחודשים האחרונים עבדנו באינטנסיביות סביב נושאים רבים המרכיבים את פסיפס יוקר המחייה בישראל. בעת האחרונה זכינו להציף את הנושא על סדר היום הציבורי בעזרת עיתונאים חרוצים ואמיצים שלא שתקו ופעלו נגד כוחות גדולים".

    ביטון הוסיף, "התוכנית הכלכלית שהביאה הממשלה בשבוע החולף היא צעד בכיוון הנכון אך היא חסרה ולקויה בהתייחסותה לשכבות המוחלשות, לפריפרייה, לנכים וכמובן גם לגמלאים והקשישים שאין להם פנסיה. כמו גם את המענה לעסקים הקטנים והבינוניים- מחר מתקיים דיון בנושא בוועדת הכלכלה בנוכחות שר האוצר, נקדם מענה גם בעבורם".

    יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי בירך את יושבי ראש השדולה ושיבח את ח"כ בוסו שממשיך את ההצפה של סוגיית יוקר המחיה: "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו זה יוקר מחיה. אין בכך צורך גם מצבנו טוב ממדינות אחרות. המשק מבין דבר אחד כשהמדינה מעלה מיסים על מצרכים היא מעודדת העלאת מחירים."

    בהתייחס להפגנת העצמאיים מחוץ לכנסת אמר: "העצמאים מפעילים את המשק. הכי קל לעודד צמיחה דרך העסקים. אני רוצה לחזק את ידי העצמאיים שנמצאים כאן בחוץ".

    אל"מ (במיל') ח"כ מופיד מרעי (כחול לבן) לשעבר ראש המועצה המקומית חורפיש שבגליל: "כשיוקר המחיה עולה במספר אחוזים במרכז הארץ, הוא עולה במקומות הרחוקים ביותר אחוזים. הנגב, הגליל והפריפריה בכלל סובלת מזה פי כמה. אין מקומות עבודה ואין אזורי תעשייה אז משפחות רבות נשארות עם מפרנס יחיד בלבד. הנטל עליהן הופך להיות גדול פי חמש".

    יו"ר ארגון העצמאים מר אורן בוטא זעק בשדולה את מצוקת העצמאים: "70,000 עסקים נסגרו במהלך חודש דצמבר 2021, העצמאים נמצאים כאן עשרות מטרים משפחות בקריסה הצעד הדרמטי הבא שהתרחש עם כל ההרפתקאות של הממשלה זה קריסה קיצונית של מאות עסקים נוספים שנמצאים בצומת מרכזית ומשמעותית שהדרך ממנה היא אל חזור"

    רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון: "מיליון וחצי משתכרי שכר מינימום בישראל לא ראו את השכר שלהם עולה כבר 4 שנים. כעת, כחלק מעסקת החבילה במשק, שר האוצר מבקש להעלות אותו בחצי שקל לשעה. זו הצעה שהיא לעג לרש שתביא בפועל להורדת שכר המינימום בישראל, הן ביחס להתייקרות המחירים והן ביחס לשכר הממוצע במשק".

    אורי וולטמן, חבר הנהגת תנועת עומדים ביחד ופעיל במטה "מינימום 40" להעלאת שכר המינימום: "הצד השני של המחירים הגבוהים שאנחנו משלמים, הוא השכר הנמוך שאנחנו מקבלים. לכן, התמודדות עם יוקר המחייה מחייבת גם העלאה אמיתית ומשמעותית של שכר המינימום, כששכר המינימום בישראל יעמוד על 40 ₪ לשעה יוכלו יותר אזרחים ואזרחיות לחיות פה בכבוד."

    נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין הציג בפני המשתתפים תכנית רחבה ומקצועית בכדי למנוע קודם בשלב הראשוני את ההתייקרות שמכה בכל אזרחי ישראל מהמחיה ועד החשמל בהמשך יציג את התכנית בהרחבה ויושבי ראש השדולה ילמדו יחד איך להביא הלכה למעשה,וציין: "הממשלה יצרה בחצי השנה האחרונה שמונה סוגי מיסים חדשים. אי אפשר שכל דבר שלא מוצא חן בעיני אני אטיל מס. צריכים לבטל את כל המיסים הללו."

    צמרת אביבי סגנית נשיאת להב וממובילי מחאת העצמאיים: "אנחנו אכולי חרדה מדבריו של שר האוצר. אם עכשיו אתה מעלה את יוקר המחיה מה נשאר? צריך פה טיפול כירורגי למשרד האוצר יש את הנתונים האלה אני לא חושבת שנערי האוצר צריכים לנהל פה את המדינה."

    מנכ״ל סח״י (סיירת חסד ייחודית) אברהם חיון אמר: "אני כאן להשמיע את הקול של השטח שעובד עם כולם, חשוב לומר שהראשונים להגיב זה אנחנו ובאוכלוסיות שלנו הם הראשונים להפגע. אנחנו פוגשים את זה בשטח".



    0 תגובות